Nelze popřít, že Netflix (NASDAQ: NFLX) zůstává leaderem streamování. Zatímco Walt Disney (NYSE: DIS) a jeho Disney+ roste rychle, Netflix si udržuje vedoucí postavení díky svým 204 milionů platících zákazníků.
Bylo by naivní ignorovat jasná strategická rozhodnutí, která Netflix přijímá a které naznačují, že přichází nemalá změna. Jsou tu totiž jemné náznaky toho, že držení podílu Netflix na jeho kousku trhu slábne. Následujících 10 let bude mnohem těžších než těch posledních 10. A promítne se to i do ceny akcií.
Nic však neláká konkurenci více než jasný úspěch, a proto Disney, Comcast, AT & T a Amazon a jiné společnosti v posledních letech vylepšily své streamovací hry nebo vytvořily úplně novou streamovací značku od základu. Netflix ale dokázal životaschopnost svého modelu i v silné konkurenci. Tato nová taktika nutí Netflix reagovat. Celkově to naznačuje fakt, že společnost začíná hrát trochu více do obrany a trochu méně do útoku, což zdůrazňuje i poslední krok Netflixu v oblasti sdílení hesel.
Sdílení hesel s neplatícími uživateli byla pro Netflix i jiné společnosti vždy výzva. Nikdy se k ní však nepřistupovalo jako k do očí bijícímu problému. Neplatící spotřebitelé si jednoduše „půjčují“ účet platícího zákazníka, aby si mohli programy společností také vychutnat. Mnoho předplatitelů je nyní nuceno při přihlašování do aplikace ověřit své přihlašovací údaje. Na první pohled to vypadá jako dobrý obchod, zejména s ohledem na průzkum trhu, který odhaduje Magid. Asi třetina platících předplatitelů Netflix totiž sdílí svá hesla s neplatícími diváky. Tito uživatelé budou nyní nuceni se zaregistrovat. Další velkou změnou, kterou může Netflix zavést výše, je licencování vlastního exkluzivního obsahu pro jiné zdroje. To už však dělají i jiné společnosti, u kterých se ukázalo, že výsledky jsou minimální.