Hlavní jihokorejský internetový prodejce Coupang v prvním čtvrtletí meziročně skoro ztrojnásobil ztrátu na 295 milionů dolarů (asi 6,2 mld. Kč). Coupang v březnu vsoupil na burzu a s kapitálem chce urychlit expanzi, říká její zakladatel a šéf.
Tržby prodejce vzrostly v Q1 o 74 %, naví hodlá investovat do vybudování logistických center v Jižní Koreji 800 mld. wonů (téměř 15 mld. Kč) a najmout přes 6 000 pracovníků. V IPO firma získala 3,5 mld. USD, což je přes 74 mld. Kč.
Coupang proslul rychlostí dodávek (i týž den) a šířkou výběru (miliony položek). Právě rychlost a výběr jsou dva pilíře, na kterých chce firma stavět. Strukturu budovanou od roku 2010 chce firma do roka rozšířit o 50 %.
One comment