Prodej nových osobních a lehkých užitkových aut v Rusku za první čtvrtletí mírně klesl o 0,3 procenta na téměř 392.000 vozů. Největší zájem byl o domácí vozy značky Lada. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnilo podnikatelské sdružení AEB.
Předseda automobilového výboru AEB Jörg Schreiber upozornil, že trh stále hledá směr, kterým se vydat. V samotném březnu se prodej zvýšil o 1,8 procenta, v únoru však stejným tempem klesl. Poptávka spotřebitelů stále zaostává za loňským rokem a v březnu pomohly k oživení prodeje zvláště vládní pobídky k nákupu levnějších vozů.
Jedničkou na ruském trhu je dlouhodobě domácí značka Lada, která patří automobilce AvtoVAZ. Odbyt vozů Lada se zvýšil o čtyři procenta na více než 82.000. Prodej vozů Škoda stoupl o devět procent na více než 18.000 a model Rapid se dostal mezi desítku nejprodávanějších vozů. Mezi 25 nejprodávanějšími modely je také Octavia A7.
Ruský automobilový trh loni po dvou letech poklesu oživil a prodej aut vzrostl o téměř 13 procent na 1,8 milionu vozů. AEB v lednu odhadla, že ruský automobilový trh bude pokračovat v růstu i letos, ale výrazně pomalejším tempem než loni. Prodej by se měl zvýšit o 3,6 procenta na 1,87 milionu vozů.
Zdroj: ČTK