Berlín 9. ledna (ČTK) – Čínský internetový prodejce Alibaba koupil německý start-up Artisans, který se zabývá analýzou dat a za který čínský podnik zaplatil zhruba 90 milionů eur (2,3 miliardy Kč). Informoval o tom dnes německý list Handelsblatt. Artisans byl založen v Berlíně v roce 2014 a o dva roky později s ním Alibaba zahájila spolupráci.
„Obě společnosti sdílejí stejné hodnoty a cíle,“ uvedla berlínská firma s tím, že čínský partner jí nabídl „nepředstavitelný potenciál“.
Artisans nabízí vlastní platformu s otevřeným zdrojovým kódem podnikové klientele, k níž patří například firmy Netflix, ING, Uber i sama Alibaba. Ta v tomto týdnu oznámila, že s německým podnikem prohlubuje partnerství a spolupracuje s ním také na vývoji softwaru pro zpracování velkého množství dat.
Alibaba působí také v odvětví cloudových a streamovacích služeb. Ve druhém čtvrtletí svého finančního roku, které skončilo v září, zvýšila čistý zisk o 13 procent na 20,03 miliardy jüanů (65,5 miliardy Kč). Tržby pak vzrostly o 54,5 procenta na 85,15 miliardy jüanů (téměř 279 miliard Kč).