Nápojové společnosti Kofola a Mattoni 1873 nepotřebují ke společnému vstupu do slovenské společnosti General Plastic, která vyrábí polotovary na výrobu plastových lahví, povolení antimonopolních úřadů. Obchod tak dokončí v nejbližších dnech, uvedla ve vyjádření pro ČTK mluvčí Mattoni 1873 Lutfia Volfová. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) na svých stránkách uvedl, že správní řízení o povolení fúze zastavil, protože společnosti svůj návrh vzaly zpět.
Kofola a Mattoni 1873 uzavřou obchod s General Plastic
„Po pečlivých konzultacích s příslušnými antimonopolními úřady jsme dospěli k závěru, že transakce nepodléhá jejich souhlasu. Aktuálně jsou splněny podmínky pro vypořádání transakce, ke kterému dojde v nejbližších dnech,“ uvedla Volfová.
Společnost General Plastic sídlí ve slovenském Kolárove a je výrobcem produktů, z nichž se vyrábí PET lahve. Recykluje také použité PET láhve a recyklovaný produkt využívá při výrobě tzv. PET preforem. Dosud byla jediným majitelem firma GP Alliance. Slovensko spustilo systém zálohování jednorázových plastových lahví od letošního ledna.
Skupina Kofola má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. Celkově zaměstnává přes 2000 lidí. Do produktového portfolia v Česku a na Slovensku patří kromě tradičního kolového nápoje Kofola i pramenitá voda Rajec, minerální vody Kláštorná Kalcia, Korunní a Ondrášovka nebo řada sirupů Jupí a další značky. V licenci vyrábí a distribuuje například Royal Crown Colu. Je také výhradním distributorem značky Evian pro Českou a Slovenskou republiku i léčebné vody Vincentka. Loni jí za tři čtvrtletí vzrostly tržby meziročně o 996,6 milionu korun, tedy o pětinu, na 6,06 miliardy korun. Provozní zisk před odpisy (EBITDA) jí ale klesl o 106,2 milionu na 880,2 milionu korun, pokles představuje 10,8 procenta.
Skupina Kofola
Skupina kolem mateřské společnosti Mattoni 1873 a. s. je největším distributorem nealkoholických nápojů ve střední Evropě. V ČR vyrábí skupina kromě tradiční minerální vody Mattoni také pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká kyselka, ale také značky nealkoholických nápojů Pepsi, Mirinda, 7UP, Schweppes, Gatorade, Mountain Dew a další. Distribuuje také pochutiny značky Lay’s.
Skupina Mattoni 1873 v roce 2021 zvýšila tržby o 6,2 procenta na 16 miliard korun. Ukazatel EBITDA, tedy hrubý zisk před úroky, daněmi, odpisy a amortizací stoupl o čtyři procenta. Konkrétní výši zisku nápojářská firma nezveřejňuje.
Zdroj: ČTK