laptop, email

Při expanzi e-shopu za hranice nepodceňujte pravidla e-mailingu

Letošní propad českého e-commerce přivádí marketéry k otázkám, kde hledat nové trhy a odbytiště. Ochlazení trhu se týká jak malých, tak i velkých e-shopů. Znalost pravidel poskytovatelů e-mailových schránek je přitom pro rozšíření byznysu na zahraniční trh zásadní. Někde je potřeba zaplatit za prémiové služby, jinde pomůže mít dobré kontakty na místní organizace.

Poskytovatelé schránek, do kterých email s vaší kampaní doputuje, si u příchozí pošty vždy zkontrolují IP adresu, velikost a reputaci vázanou na doménu. Pro reputaci je důležitý zájem příjemce a jak na zprávy reaguje. 

Když se poskytovatelům doména zdá bezpečná, doručené e-maily umístí do konkrétních schránek. Pokud ne, email přes svoji bránu nepustí. V každé zemi je ale oblíbený jiný poskytovatel emailových schránek a platí tak i jiná pravidla. 

V Polsku podpoří kampaň prémiové služby

Polský trh je ten, na kterém si marketéři v e-mailingu často lámou zuby. V Polsku sice dominuje Gmail s 55 %, ale celých 39 % trhu si ukusují lokální poskytovatelé emailových schránek, jako Wirtualna Polska, Onet a Interia. A právě u nich uspěje e-shop s rozesílkou jen v případě, že si zaplatí prémiové služby. 

„Pokud VIP služby nečerpáte, vaše emaily se buď nebudou doručovat vůbec nebo extrémně pomalu a v ty nejnevhodnější časy. Díky dlouhodobému působení na polském trhu jsme v kontaktu s místními providery a s některými spolupracujeme také na pilotních projektech. Proto dokážeme zařídit doručitelnost kampaní i v Polsku,“ říká Libor Nádvorník z české společnosti Mailkit.

Zemím DACH vládne Gmail

V oblasti DACH, do které patří Německo, Rakousko a Švýcarsko, převládá s 38 % Gmail. Celá pětinu trhu patří druhému nejdůležitějším poskytovateli, a to lokální společnosti 1&1. Microsoft se s 13 % drží na třetím místě. „Doručitelnost kampaní ovlivňuje členství poskytovatele v německém sdružení CSA, neboli Certified Senders Alliance. To sdružuje největší místní poskytovatele e-mailových schránek a příjemce,“ dodává Nádvorník.

Čtěte také: [Návod] Reklamace zboží – Jak uspět s reklamací

Yahoo v Rumunsku má rádo velké rozesílky

Rumunský trh má sice potenciál, je ale zároveň velmi specifický. Rumunsko je totiž jedinou evropskou zemí, kde jednoznačně vede americké Yahoo. To ovládá více jak polovinu emailových schránek. Významnou roli u Yahoo hraje reputace odesílatele a narozdíl od ostatních poskytovatelů počítá s mnohem většími objemy rozesílek. Velikost rozesílky může poskytovatel vyhodnotit jako hraniční a umístit email do spamu. 

„Příkladem přístupu Yahoo v Rumunsku je situace našeho klienta, který měl u svých kampaní problém s retroaktivními akcemi. Jeho maily sice doputovaly do doručené pošty příjemců, ale po hodině je poskytovatel schránky nekompromisně přesunul do spamu. Bylo proto potřeba s technickou podporou Yahoo upravit velikost rozesílek konkrétního zákazníka,“ shrnuje Nádvorník. 

Každý trh má svá specifika a pro každou zemi je nutné sledovat reputační efekt. Ten se promítá i do dalších zemích, protože cíloví poskytovatelé jsou v zásadě globální.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *