Provozní zisk automobilky Škoda Auto se v loňském roce zvýšil o 21 procent na 1,7 miliardy eur (46,4 miliardy Kč). Výsledky podpořil vyšší objem prodeje a optimalizační a cenová opatření, které kompenzovaly vyšší náklady a vyšší výdaje na nové produkty. Uvedla to dnes mateřská společnost Volkswagen v tiskové zprávě o hospodářských výsledcích koncernu.
Tržby vzrostly o 14,5 procenta na 19,8 miliardy eur (540,9 miliardy Kč). Částečně k tomu pomohla počáteční konsolidace po převzetí regionální zodpovědnosti za Indii.
Již dříve automobilka uvedla, že loni dodala svým zákazníkům po celém světě 1,24 milionu vozů. Meziročně se její prodej snížil o 0,9 procenta, když v roce 2018 firma dodala 1,25 milionu aut. Jako důvod firma uvedla klesající trh s osobními vozy v Číně, klesly ale také dodávky v Indii. Na ostatních trzích dodávky aut naopak vzrostly.
Předseda správní rady Volkswagenu Herbert Diess v prohlášení uvedl, že loňský rok byl pro celou skupinu Volkswagen úspěšný. Varoval však, že letošní rok bude obtížný, protože epidemie onemocnění způsobená novým koronavirem zatím přinese neznámé provozní a finanční problémy.
Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích a v ČR zaměstnává asi 37.000 lidí.
Zdroj: ČTK
One comment