Přední evropský řetězec parfumerií Douglas ve třetím čtvrtletí svého finančního roku poprvé od začátku pandemie zvýšil tržby. Přispěl k tomu pokračující růst prodeje přes internet a znovuotevření kamenných prodejen. Objem tržeb ale i tak ještě zaostal za obdobím před pandemií. Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě.
Tržby za duben až červen se na srovnatelném základě, tedy ze stejných nebo podobných činností, zvýšily o 16,8 procenta na 644 milionů eur (16,4 miliardy Kč). Hrubý provozní zisk EBITDA se ale o deset procent meziročně snížil a dosáhl 224 milionů eur.
Tržby z prodeje přes internet vzrostly ve čtvrtletí o 20 procent na 268 milionů eur. Za poslední dva roky se prodej přes internet více než zdvojnásobil. Na celkových tržbách se tak nyní internet podílí zhruba 42 procenty, v Německu dokonce 69 procenty. Tržby v kamenných pobočkách stouply o 14,8 procenta a 374 milionů eur, přestože v celém Německu mohla firma otevřít kamenné obchody až v červnu. Před pandemií celkové tržby činily 762 milionů eur, uvedla agentura DPA.
Douglas se nyní zaměřuje na obchody ve velkých metropolitních oblastech, které se modernizují. Cílem je, aby nabídly více poradenských služeb, poskytovaly kosmetické a lékařské procedury a nabídly zážitky podobné těm lázeňským.
Zdroj: ČTK