EAG vydá dluhopisy za 1,5 miliardy Kč. Peníze využije na akvizice

Tuzemský automobilový holding European Automotive Group (EAG) ze skupiny Portiva vydá vlastní dluhopisy za 1,5 miliardy korun. Bude jimi financovat akvizice IT a digitálních firem v oblasti autoprůmyslu v Česku i v zahraničí. Uvedl to dnes v tiskové zprávě.

Prostřednictvím své dceřiné firmy Portiva Automotive Finance investorům nabídne bondy se splatností tři, pět a sedm let, jejichž výnos se v závislosti na délce bude pohybovat v rozmezí pět až sedm procent ročně.

Holding, zahrnující například on-line prodejce ojetých vozů Carvago či softwarové platformy pro autobazary a dealerství TEAS a Autosoft, plánuje získané prostředky využít především pro další růst prostřednictvím nákupů. V hledáčku už má konkrétní digitální a IT společnosti poskytující služby v automobilové oblasti v Česku, Německu a Rakousku.

„Strategie EAG je růstová a na trhu je nyní řada vhodných příležitostí, jak si prostřednictvím akvizic další růst zajistit. Dluhopisy představují pro EAG formu takzvaného mezzaninového financování, které zařadí mezi bankovní úvěry a vlastní hotovost. Tu bude na další rozvoj EAG i nadále dodávat investiční skupina Portiva,“ uvedl výkonný ředitel skupiny Portiva Pavel Svoreň.

Prospekt dluhopisů již schválila Česká národní banka. EAG tak nyní může předložit emisní podmínky, ve kterých budou jednotlivé tranše blíže specifikovány. Následně, zřejmě během června, nabídne první bondy na trhu. Dluhopisy budou distribuovány prostřednictvím finančně-poradenských sítí s celostátní působností.

„Nabídku dluhopisů rozdělíme do emisí po 100 milionech korun. Jednotlivé emise budou emitovány na základě aktuální potřeby skupiny tak, aby získaný kapitál vždy sloužil konkrétnímu účelu. Dluhopisové financování budeme používat velmi konzervativně ve zlomkovém objemu oproti vlastnímu kapitálu, bankovnímu financování či aktivům,“ dodal Svoreň.

European Automotive Group (EAG) je český holding zaměřený na konsolidaci prodejních kanálů a služeb v oblasti automobilového trhu. Skupina je již nyní největším dodavatelem softwaru pro automobilky v Česku a na Slovensku. Její produkty odebírá celkem 32 automobilek včetně značek jako je Mercedes-Benz, Audi, Hyundai, Volkswagen, Škoda nebo Jaguar. Rostoucí počet odběratelů a jejich pestrá skladba se příznivě odráží i na hospodaření EAG. Provozní zisk EBITDA na stávajících projektech v prvním letošním čtvrtletí překonal celoroční výsledky roku 2019 o více než 30 procent.

Skupina vznikla v roce 2018. Jejím cílem je za pomoci nejmodernějších technologií pokrýt on-line celý proces od výkupu, přes financování a pojištění, až po dodání ojetého automobilu prodejcům vozů či koncovým zákazníkům.

Zdroj: ČTK

One comment

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *