Prodej nových osobních aut v Česku se v březnu propadl o 36,3 procenta na 13.685 vozů. Za čtvrtletí trh klesl o 15,8 procenta na 50.194 prodaných aut. Oznámil to Svaz dovozců automobilů. Trh zásadně ovlivnilo uzavření prodejen aut v polovině března kvůli boji proti šíření koronaviru. Prodeje se přesunuly na internet, kde se prodávají jen desítky aut denně.
Nejprodávanější byla v prvním čtvrtletí značka Škoda Auto s 20.038 registrovanými osobními vozy, což znamená dvoupětinový podíl na trhu. Následuje Volkswagen se 4467 prodanými auty a Hyundai, která prodala o 59 vozů méně. Na čtvrté příčce je Toyota s 2124 vozy a Kia s prodejem 2074 aut.
Nejoblíbenějším modelem je nadále Škoda Octavia s 6083 prodanými auty, následuje Fabia s 4032 vozy, Scala (2053), Karoq (2034) a Hyundai i30 s 1966 prodanými kusy. Nejprodávanější třídou jsou SUV s podílem téměř 34 procent. Z hlediska paliva vede benzin s 65,8 procenta a na druhém místě je nafta s 29,3 procenta.
Celkově registrace nových lehkých užitkových vozů klesly v 1. čtvrtletí o 27,4 procenta na 3650 aut. V březnu se prodej snížil o dvě pětiny. První je značka Volkswagen s 500 auty, druhý je Ford (440) a třetí Peugeot (428).
Prodej nových nákladních vozů klesl v 1. čtvrtletí o 24 procent na 1813 vozidel. V březnu pak byl pokles o 29,5 procenta. Nejprodávanější byly značky MAN, Mercedes-Benz a DAF. Tahače měly podíl 46 procent.
Celkově registrace nových autobusů vzrostly v prvním čtvrtletí o 16,5 procenta na 226 vozidel. V březnu se ale propadly o více než dvě třetiny. První je značka Iveco Bus se 79 registrovanými autobusy, následuje SOR, který dodal o jeden autobus méně, a Mercedes-Benz s 30 prodanými vozidly.
Prodej motocyklů se snížil od ledna do března o 15,5 procenta na 2874 strojů. V březnu trh klesl o 42 procent. První je značka Honda se 445 registrovanými motocykly, následují CF Moto s prodejem 340 motorek a KTM se 237 stroji.
Zdroj: ČTK