Prodej elektrokol na českém trhu letos vzroste až o polovinu na zhruba 120.000. Zhruba každé třetí jízdní kolo prodané v Česku tak bude mít elektrický pohon. Loni tvořila elektrokola asi čtvrtinu cyklotrhu. ČTK to dnes řekl jednatel největšího tuzemského obchodu s elektrokoly Ekolo.cz Jakub Ditrich.
Letos se podle Ditricha elektrická kola prodávají daleko více on-line a také na více místech. Nově je začaly nabízet velké řetězce jako například Mountfield, Hecht, Eurosport nebo Decathlon.
„Naprosto jasný trend, který jsem ale zaznamenal jenom v Česku, je eMTB, tedy terénní elektrokola, které mají podíl asi 55 procent. V Německu je to maximálně 30 procent, ve Francii a Itálii méně než 20 procent. Je to dáno tím že Češi si jízdní kolo asociují právě s tlustými plášti a širokými řídítky,“ podotkl.
Dalším trendem je, že většina horských elektrokol je již z prodejny zrychlená na více než 25 km/h, protože se předpokládá, že kola budou primárně používaná mimo veřejné komunikace.
Současnou nabídku na trhu má představit testovací festival elektrokol EbikeFest, jehož třetí ročník se uskuteční v pražské Krči v sobotu a v neděli 13. a 14. června. Na festivalu se představí 22 českých a světových značek elektrických kol, celkem bude k otestování asi 250 různých modelů. Okolo 60 procent z nich budou terénní (eMTB) e-kola.
Na EbikeFestu budou poprvé veřejnosti představená nákladní elektrokola. K reálnému otestování bude deset různých modelů, některé s nosností až 260 kilogramů nákladu.
Zdroj: ČTK