Portál Slevomat loni utržil 1,8 miliardy korun, což bylo ve srovnání s předchozím rokem o zhruba 40 procent méně. Zaznamenal ale rekordní letní sezonu, kdy prodeje domácích pobytů vzrostly o 50 procent. Meziročního zlepšení dosáhl také v prodeji zboží lokálních výrobců a obchodníků.
Slevomat loni tak zúročil svou orientaci na tuzemský cestovní ruch. Ke zmírnění dopadů koronavirové krize a protiepidemických opatření přispěla podle ředitele portálu Ladislava Veselého širší nabídka hotelů v hlavní letní sezoně. Firma navázala mimo jiné spolupráci s luxusními hotely Hilton, Imperial či Clarion. Silná poptávka byla zejména po pobytech v Praze, prodeje pobytů tu meziročně stouply o 162 procent. Jednalo se o nejlepší výsledek za dobu fungování Slevomatu, uvedl.
Pozitivní výsledky přinesla podle Veselého také podpora drobných výrobců a prodejců potravin pochutin, alkoholu i rukodělných výrobků. „Právě o jejich zboží byl zejména během lockdownu mnohem větší zájem,“ řekl dále Veselý. Doplnil, že tato kategorie ve srovnání s rokem 2019 vyrostla o devět procent.
Veselý předpokládá, že i letos bude převládat zájem o domácí pobyty a věří, že se firmě podaří navázat na úspěch z loňského léta. Ambicí pro letošek je návrat k silnému růstu z konce roku 2019.
Slevomat vznikl v roce 2010. Podle informací na webu má více než čtyři miliony registrovaných zákazníků. V roce 2018 spustil vlastní cestovní kancelář CK Zanzo zaměřenou na dovolené v exotických destinacích.
Češi v internetových obchodech v loňském roce podle dat Asociace pro elektronickou komerci (APEK) a nákupního rádce Heureka.cz utratili 196 miliard korun, meziročně o 26,5 procenta více. Letos APEK předpokládá, že obraty on-line obchodů překonají hranici 200 miliard korun.
Zdroj: ČTK