Unilever ČR loni snížil zisk o 63 pct, tržby se blíží 4 miliardám

obchod nákup

Společnosti Unilever ČR, která na českém trhu prodává potraviny pod značkami Hellmann´s, Knorr nebo Algida, ale také kosmetické značky Dove, Rexona nebo Signal, loni klesl zisk o zhruba 63 procent na necelých 55 milionů korun. Tržby za prodej zboží vzrostly o 2,4 procenta na 3,98 miliardy, uvádí firma ve své výroční zprávě umístěné do Sbírky listin. Naprostou většinu peněz utržila v ČR, v zahraničí šlo o 10,3 milionu korun. Společnost také loni vyměnila ředitele, když Herrishe Pattela vystřídala ve funkci Michaela Franeková.

Unilever ČR loni v průměru zaměstnával 237 lidí a 17 členů vedení společnosti, předloni bylo zaměstnanců 249 a 15 vedoucích pracovníků.

Franeková vystřídala Pattela ve funkci ředitele loni v červenci. Ten se přesunul na post výkonného viceprezidenta Unileveru pro východní Evropu. Franeková pracuje ve firmě od roku 2003, přičemž zastávala různé pozice v marketingu či obchodu. Od roku 2015 zastávala post viceprezidentky marketingu pro kategorii potravinových a zmrzlinových značek Unileveru.

Předloni v červenci firma prodala svou část se značkami Rama, Flora, Bertolli, Perla nebo Hera společnosti Upfield. Ta tehdy vykázala 21milionový zisk a tržby 1,01 miliardy korun, loňské výsledky zatím nezveřejnila.

Konkurenční společnosti Henkel ČR obrat loni meziročně stoupl o 2,4 procenta na 5,69 miliardy korun. Zisk společnosti po několika letech poklesu stoupl, meziročně se zvýšil o 48 procent na 235 milionů korun.

Unilever byl založen v roce 1930 a svou českou pobočku zřídil v roce 1991. Působí ve 190 zemích světa.

Zdroj: ČTK

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *