Největšímu světovému pivovaru AB InBev klesl ve druhém čtvrtletí hrubý provozní zisk očištěný o mimořádné vlivy o 3,7 procenta na 4,9 miliardy USD. Mohl za to vývoj směnných kurzů a vyšší náklady na suroviny a reklamu. Tržby se ale zvýšily díky zájmu o dražší značky piva a zvýšení cen.
Nepatrný růst tržeb
Tržby meziročně stouply o dvě procenta na 15,1 miliardy USD. V organickém vyjádření, tedy bez zahrnutí vlivu změn směnných kurzů a nových nákupů a prodejů majetku, stouply o sedm procent. Objem prodeje se však snížil o 1,4 procenta, z toho objem prodeje piva klesl o 1,8 procenta. Také tržby v Severní Americe se snížily, tento pokles však kompenzoval růst v dalších regionech.
Tržby a zisk v USA se ve druhém čtvrtletí propadly kvůli bojkotu značky Bud Light spotřebiteli, které pobouřila spolupráce firmy s transgenderovou influencerkou Dylan Mulvaneyovou. Tržby v USA, které jsou největším trhem pivovaru, se ve čtvrtletí propadly o 10,5 procenta a EBITDA o 28,2 procenta.
Očekávání analytiků
AB InBev potvrdil předchozí prognózu, podle které se má EBITDA zvýšit o čtyři až osm procent. Analytici očekávají růst o 5,2 procenta.
Skupina AB InBev vznikla v roce 2008, kdy belgický pivovar InBev převzal za 52 miliard dolarů amerického konkurenta Anheuser-Busch. V roce 2016 skupina koupila zhruba za 100 miliard dolarů svého největšího rivala SABMiller. Celosvětově vyrábí zhruba čtvrtinu veškerého piva.
Zdroj: ČTK