Česká společnost Memsource, která se zabývá automatizovanými překlady jazyků, loni zvýšila výnosy o 45 procent na 21 milionů eur, tedy v přepočtu asi 520 milionů korun. Růst zrychlil po nedávném vstupu americké společnosti Carlyle a nákupu platformy Phrase. Firma to dnes uvedla v tiskové zprávě.
Mezi mezinárodní zákazníky Memsource patří firmy jako Uber, Zendesk, Shopify, Supercell, Huawei, Vistaprint, Škoda, Bosch, Fujifilm, Volkswagen, Porsche nebo XING.
Výhled Memsource do budoucna
“Řešení Memsource pomáhají největším světovým hráčům akcelerovat jejich globální expanzi a významně snížit náklady a množství nutných manuálních úkonů. Díky kombinaci výhod platforem Phrase a Memsource nabízíme týmům i firmám s globálními ambicemi nejširší portfolio nástrojů pro překlady a lokalizaci na trhu,” uvedl nový generální ředitel Georg Ell, který dříve pracoval ve firmách Tesla, Yammer nebo Microsoft.
Memsource chce letos dále integrovat funkce obou platforem a tyto technologie vylepšovat. Uvádí, že jde o nejkomplexnější řešení pro překlady a softwarovou lokalizaci. Technologie Memsource umožňuje správu množství překladů s vysokou mírou automatizace včetně strojového učení a prvků umělé inteligence.
Historie Memsource
Memsource vznikla v roce 2010. V současné době lze v Memsource překládat mezi více než 500 jazyky, z více než 50 typů souborů a využívat integraci s více než 30 poskytovateli strojového překladu. Získaná služba Phrase je cloudová platforma pro lokalizaci softwaru, která pomáhá urychlovat vývoj vícejazyčných digitálních produktů.
Memsource má přes 250 zaměstnanců 30 národností, kteří pracují v 15 zemích. V roce 2020 do Memsource vstoupila globální investiční firma Carlyle. Loni Memsource koupila 100 procent v německé firmě Phrase, která provozuje platformu pro lokalizací softwaru.
Zdroj: ČTK