Americkému výrobci hraček Mattel ve čtvrtém čtvrtletí klesly tržby meziročně o 3,3 procenta na 1,47 miliardy dolarů (33,6 miliardy Kč). Firma uvedla, že v Severní Americe prodala v důležitém předvánočním období méně panenek Barbie a American Girl. Zisk na akcii se ale zvýšil na 11 centů, zatímco analytici čekali tři centy. V reakci na to výrazně zpevnily akcie podniku.
Hlavní zásluhu na čtvrtletním výsledku Mattelu má jeho úsporný program. Společnost nejenže splnila záměr ušetřit za loňský rok 650 milionů dolarů, ale o 35 procent jej překonala.
Generální ředitel Ynon Kreiz, který je ve funkci od roku 2018, se snaží zlepšit ziskovost snižováním počtu pracovních míst, uzavíráním výrobních továren a snižováním počtu vyrobených produktů. Mattel očekává, že v letošním roce uspoří dalších 50 milionů dolarů díky uzavření čtyř továren v Asii, Mexiku a v Kanadě, řekl Kreiz agentuře Reuters.
Nepříznivý vývoj prodeje má částečně na svědomí konkurenční společnost Hasbro, která od Mattelu v roce 2014 převzala práva na výrobu panenek podle disneyovských filmů o princeznách.
Zdroj: ČTK
One comment