Celkem 47 procent Čechů starších 16 let během nouzového stavu začalo častěji využívat některou z on-line alternativ pro komunikaci a sociální kontakt. Kvůli nejrůznějším omezením, která v Česku v posledních dvou měsících panovala, začali lidé více než obvykle využívat také aplikace spojené se zábavou (45 procent) a nakupovat online (41 procent). Vyplývá to z květnového průzkumu agentury IPSOS pro Air Bank mezi 700 respondenty.
Dvě pětiny lidí uvedly, že častěji využívají i mobilní a internetové bankovnictví nebo aplikace přinášející aktuální zprávy. Více než třetina (36 procent) lidí odpověděla, že jim návštěvu kamenných poboček a provozoven zcela nahradilo on-line bankovnictví. A například čtvrtině dotázaných on-line svět zcela vynahradil možnosti zábavy.
„Češi nahradili osobní komunikaci on-lineovým řešením, ať už komunikovali přes sociální sítě, nebo si stáhli nové aplikace. I starší generace byla nucena sáhnout po komunikačním kanálu, se kterým doposud neměla příliš zkušeností. A protože lidem byla odebrána prakticky jakákoliv možnost zábavy mimo domov, maximálně využili aplikací spojených se zábavou. Nastalá situace donutila téměř polovinu lidí vyzkoušet on-line možnosti řešení svých potřeb, ať už se jedná o on-line nákup potravin, nebo správu rodinných financí,“ uvedl vedoucí výzkumu trhu Air Bank Petr Šmíd.
Během nouzového stavu začali někteří lidé nově využívat také bankovní aplikace. Uvedlo to 16 procent respondentů. Nejčastěji zmiňovali mobilní bankovnictví My Air pro klienty Air Bank (20 procent), aplikace České spořitelny (19 procent) a Komerční banky (12 procent).
Zdroj: ČTK