NIO založená v roce 2014 vyvíjí prémiová elektrická auta. Díky výborným výsledkům se zařadila na přední příčky čínských výrobců elektromobilů, což jí dopomohlo i jejím akciím k překonání trhu a zařazení se do čela pomyslného žebříčku atraktivních čínských akcií. Tržby meziročně vzrostly o 127 % a hrubý zisk dokonce o 402,7 %. NIO dosáhla svého cíle dodat téměř 22 000 vozů a to navzdory krizi s nedostatkem čipů do automobilů.
Podobně jako Tesla i NIO postupuje logicky od trhu s luxusními elektromobily směrem k masovému trhu a tvoří cenově dostupná vozidla, která ji vyšvihnou k vyššímu růstu společnosti i prodaných vozů. Smlouvy s výrobcem napovídají, že NIO bude do budoucna stále rozšiřovat roční kapacitu, což je jasné znamení pro investory, že růst prodaných elektromobilů poroste i nadále.
Všechny aktivity NIO jsou soustředěny výhradně v Číně, největším a snad i nejdynamičtějším trhu s elektromobily vůbec. Prognózy do budoucna jasně nahrávají trhu s elektromobily, dá se očekávat, že trh s elektromobily poroste dvouciferným tempem alespoň do konce desetiletí. Dobrou zprávou pro akcionáře je i fakt, že pomocí čínských dotací se elektromobily stávají čím dál tím dostupnější. NIO má na čínském trhu výhodu i proti společnosti Tesla, která by mohla na tomto trhu být významně zasažena potenciální obchodní válkou mezi Spojenými státy a právě Čínou.
Hrubý zisk se zvyšuje a ztráty se každoročně snižují, což je jedním s hlavních pozitiv společně se solidní rozvahou. Čísla a výhled do budoucna činí z NIO perspektivní akcii k držení.