Prodej aut na elektřinu do března vzrostl o dvě třetiny na 1548


Prodej hybridních a elektrických aut v Česku v 1. čtvrtletí meziročně vzrostl o dvě třetiny na 1548 vozů. Z toho poptávka po hybridech stoupla o 74 procent na 1416 vozů a prodej elektromobilů se zvýšil o 23 procent. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Nejprodávanější značkou vozů na elektřinu je Toyota, která letos prodala 729 hybridních vozů. Největší zájem byl přitom o crossover C-HR, který si koupilo 214 zákazníků. Podle ředitele Toyoty ČR Martina Pelešky zájem o hybridy dokládá i fakt, že 80 procent objednávek nové Toyoty RAV4 směřovalo na hybridní provedení.

„Nový vůz značky Toyota si v prvním čtvrtletí objednalo 2947 zákazníků, což je prakticky stejný výsledek jako v prvním kvartále loňského roku. Celý český trh přitom o 12 procent klesal,“ dodal Peleška.

Mezi elektromobily vede značka Nissan s modelem Leaf, která prodala 44 aut. Následuje značka VW s prodejem 30 elektromobilů a BMW, která prodala 25 vozů čistě na elektrický pohon.

Celkově se v Česku v 1. čtvrtletí prodalo 59.616 osobních aut. Elektromobily a hybridy tvořily zhruba 2,6 procenta prodejů.

Zdroj: ČTK

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *