Řetězec H&M se po více než deseti letech propadl do ztráty

Švédský prodejce oděvů Hennes & Mauritz (H&M) se ve druhém fiskálním čtvrtletí propadl do ztráty před zdaněním 6,5 miliardy švédských korun (SEK; 16,6 miliardy Kč), zatímco ve stejném období loni vykázal zisk 5,9 miliardy SEK. Firma skončila ve ztrátě poprvé za více než deset let. Na výsledky měla dopad pandemie nemoci covid-19, kvůli které firma musela uzavřít velkou část svých obchodů, uvádí se v jejím dnešním prohlášení.

Čisté tržby se za tři měsíce do konce května snížily o 50 procent na 28,7 miliardy SEK. Firma ve čtvrtletí musela dočasně zavřít obchody v mnoha zemích, v polovině dubna bylo zavřených zhruba 80 procent jejích obchodů. Tržby přes internet ale o 36 procent vzrostly.

H&M rovněž uvedla, že rozšířila slevy, což jí snížilo ziskovou marži. Varovala také před možností dalších vysokých slev ve třetím čtvrtletí.

V současnosti se prodej začíná zlepšovat a zavřených zůstává zhruba sedm procent z více než 5000 obchodů firmy. Společnost se však rozhodla, že za celý letošní rok otevře méně nových obchodů, než původně plánovala, a naopak jich více zavře. Hodlá tak zcela uzavřít 170 obchodů a 130 jich otevřít, což znamená, že se v letošním fiskálním roce počet jejích obchodů sníží zhruba o 40, uvedla agentura Reuters.

Společnost H&M byla založena v roce 1947 a je druhým největším módním řetězcem na světě za španělskou firmou Inditex. Kromě hlavní značky H&M vlastní i značky COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, & Other Stories, H&M HOME, ARKET a Afound. Působí ve více než 70 zemích světa, včetně České republiky.

Zdroj: ČTK

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *