Internetová aukční síň Aukro u vybraných kategorií v době nouzového stavu obchodovala bez provizí. Za dva měsíce odpustila uživatelům poplatky za více než pět milionů korun. Obrat vybraného zboží zobchodovaného na Aukru se za poslední dva měsíce meziročně zvýšil o polovinu na 92 milionů korun. Výrazně vzrostl počet prodejů zdravotnického materiálu. Největší obrat v době nouzového stavu zaznamenala kategorie počítače a hry. Vyplývá to z informací, které dnes Aukro ČTK poskytlo.
Poplatky Aukro mezi 20. březnem a 20. květnem odpustilo u elektra, mobilních telefonů, kategorie podnikání, počítačů a her nebo zdravotnického materiálu. Provize se neúčtovala u podnikatelů ani fyzických osob. „Potíže vycházející z restrikcí kvůli pandemii covid-19, k nimž stát přistoupil, se dotkly nejen řadových občanů, ale též firem, proto jsme mezi nimi rozdíly nedělali,“ vysvětlil ředitel Aukra Michal Oškera. Nejvíce na provizích Aukro odpustilo u počítačů a her, a to 2,5 milionu korun. Druhý nejvyšší objem 1,3 milionu korun byl zaznamenán v kategorii elektro.
Ve vybraných kategoriích bylo vystaveno bezmála čtvrt milionu nabídek, v meziročním srovnání to byl nárůst o 17 procent. Extrémní nárůst Aukro zaznamenalo u zdravotnického materiálu. Zatímco loni v dubnu a květnu inzerovali v této kategorii 305 nabídek, letos to bylo 7050. Prodalo se zboží za 16 milionů korun, což znamená meziroční nárůst obratu v této kategorii o 2211 procent. V segmentu počítačů a her se zobchodovalo zboží za 36,5 milionu korun, ve srovnání se stejným období loni šlo o nárůst o 47 procent.
Počet nabídek za poslední dva měsíce se ve vybraných kategoriích oproti začátku roku zvýšil o 16 procent, obrat stoupl o osm procent. Na Aukru je v každý moment 1,6 milionu unikátních nabídek.
Aukro je největší české online tržiště, které se orientuje na aukce i prodej a nákup za pevné ceny. Svou činnost portál zahájil v roce 2003, v roce 2018 pokořil hranici čtyř milionů registrovaných uživatelů.
Vyšší prodeje u vybraných kategorií v době nouzového stavu evidovaly i tuzemské e-shopy. Například na Mall.cz v dubnu prodeje počítačů vzrostly o 150 procent, u tiskáren byl meziroční nárůst o 350 procent. E-shop Alza.cz zaznamenal v dubnu u webkamer meziroční růst prodaných kusů o více než 540 procent.
Zdroj: ČTK