Americká S&P Global Market Intelligence informovala, že akcie Facebooku v roce 2020 vzrostly o celých 33%. Lídr sociálních médií se může chlubit i růstem počtu aktivních uživatelů – v porovnání s předchozími lety vzrostl ve třetím čtvrtletí o 12% na 1,8 miliardy. Pokud počítáme data přidružených aplikací Messenger, Instagram a WhatsApp, dostáváme nárůst 14% na astronomických 3,2 miliardy aktivních uživatelů. Tyto úspěchy vedly k růstu tržeb Facebooku o 22% na 21,5 miliard dolarů. Čistý příjem stoupnul o 29 % na 7,8 miliardy USD, což činí 2,71 USD na akcii.
Při výčtu těchto cifer by se mohlo zdát, že zatímco většina firem v době pandemie COVID-19 strádá, Facebook slaví samé úspěchy. Když však opomeneme statistiky a podíváme se na mediální obraz firmy, Facebook byl v roce 2020 terčem ostré kritiky. Trnem v oku byla pro mnohé odborníky i uživatele nedostatečná snaha firmy o potlačení šíření dezinformací. Aby se omezila moc vzniknuvšího monopolu, ozývají se hlasy volající po oddělení Facebooku, Instagramu a WhatsAppu, které by mohlo obnovit zdravou konkurenceschopnost na poli sociálních médií. O nespokojenosti s některými postupy Facebooku svědčí i bojkot, kterého se v létě účastnila řada jeho vlivných klientů. Jak se Facebook dokáže ke kritice postavit, pravděpodobně ovlivní jeho ceny akcií nejen v roce 2021.